Magiunul de prune Topoloveni, 100 de ani de tradiție și trei ani de recunoaștere internațională

Social

Magiunul de prune Topoloveni, la cei 100 de ani de tradiție și de nutriție, este mai tânăr ca niciodată și merge mai departe ‘hai hui în lume’ pentru a reprezenta tradiția gastronomică românească, cu ajutorul unor programe europene de promovare, în valoare de 1,5 milioane de euro.

„În acest al 100-lea an de existență a magiunului, putem spune că obiectivul nostru a fost atins. Avem un produs 100% natural, sănătos, fără zahăr adăugat, fără E-uri și fără conservanți. Am reușit să continuăm tradiția și să facem cinste gastronomiei românești, oferind pieței un produs cu care românii să se hrănească, un produs care se regăsește și pe masa Casei Regale a României, un produs recunoscut la nivel internațional. Am reușit să facem un produs certificat la nivel european prin Indicația Geografică Protejată (IGP), recunoaștere obținută pe 7 aprilie 2011. După trei ani, magiunul este primul și singurul produs românesc cu IGP și, în același timp, singurul produs românesc premiat pentru gust și calitate cu stele Michelin”, a declarat Bibiana Stanciulov, administratorul și patronul societății Sonimpex, producătorul magiunului de prune Topoloveni.

Concurența neloială, invadarea pieței românești cu ‘copii’ ale magiunului care induc în eroare consumatorii, dar și taxele „infernale” cerute de supermarketuri pentru listarea magiunului, i-au determinat pe reprezentanții societății Sonimpex să-și deschidă, în București, propriile magazine.

„Deși noi menținem ștacheta ridicată și nu ne abatem de la calitate, piața este invadată de ‘copii’ ale magiunului, produse care induc în eroare consumatorii, imitând semne ale etichetei noastre și copiind denumirea de magiun, cu nonșalanță, fără respect pentru munca noastră, și, mai ales, fără respect pentru consumatori. În contextul unui vid legislativ la nivel național, suntem în 2014 cu acest produs care stă pe un dosar de diplome și premii, dar care nu înseamnă nimic pentru producătorii obișnuiți să supraviețuiască doar prin concurența neloială, mânați în afacere doar de câștigul financiar și mai puțin de calitate. Pe lângă faptul că, în zona hipermarketurilor, a început o bolnăvicioasă copiere a magiunului românesc, există lanțuri de magazine care au solicitat și 80% din valoarea produselor noastre pentru a le pune pe raft și totul este la vedere, fără a se sesiza Consiliul Concurenței. Toate aceste hipermarketuri se fac că nu au auzit de existența unui standard al magiunului din prune, standard emis de Asociația de Standardizare din România și în vigoare din iunie 2013. În asemenea condiții, este firesc că a dispărut orice preocupare pentru creație, pentru producție și într-un relativ vid legislativ intern, nu european, și-au permis să ‘se cațăre’ pe promovarea pe care noi, Sonimpex, am făcut-o din pasiune, din respect pentru strămoșii noștri”, a explicat șefa Sonimpex.

Din dorința de a fi mai aproape de consumatori și de a le oferi locuri sigure în care să găsească produse sănătoase și fără adaosul comercial foarte ridicat al hipermarketurilor, Bibiana Stanciulov a decis deschiderea unor magazine proprii, în Capitală.

„Am început cu magazinul din Bulevardul Carol I, numărul 57, sector 2, urmând ca, în perioada următoare, să mai deschidem și în alte locații. În această săptămână, când se împlinesc trei ani de la obținerea IGP, vom mai deschide un nou magazin în Berzei, numărul 44. Am luat această hotărâre pentru a oferi în continuare românilor magiun de Topoloveni, fără acele taxe infernale”, a adăugat directorul general al Sonimpex Topoloveni.

La 100 de ani de tradiție și peste trei ani de recunoaștere internațională, magiunul va fi promovat până la finele anului 2016 cu ajutorul fondurilor accesate de la Uniunea Europeană, circa 1,5 milioane de euro, în Elveția, Norvegia, Rusia, America de Nord și Orientul Mijlociu.

Compania Sonimpex este singurul producător român din domeniul prelucrării și conservării fructelor fără zahăr adăugat, fără aditivi și fără agenți de conservare, având în portofoliu, pe lângă Magiunul de prune Topoloveni, și o gamă de circa 10 dulcețuri fără zahăr adăugat și fără conservanți, dar și o zacuscă de vinete și o pastă de tomate.

Magiunul de prune Topoloveni deține certificarea de Indicație Geografică Protejată (IGP) la nivel european din 7 aprilie 2011, aceasta fiind prima distincție de acest fel primită de un produs românesc tradițional. Magiunul natural de prune Topoloveni este produs după o rețetă păstrată din anul 1914. Produsul deține și titlul de Furnizor al Casei Majestății Regale a României.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook

Lasă un răspuns Anulează răspunsul